Gryning

Gryning

onsdag 30 januari 2013

Grått är inne ute


Dagens färgkod är grå. Grå slaskiga vägar under grå himmel. Jag har planer som inkluderar regnställ och gummistövlar. Huruvida jag hittar något fotomotiv i min smak är skrivet i skyarna.

En kväll i förra veckan hade andra färger.

De speglade sig i bilens tak. Kameran behöver 7 sekunder för att läsa in en nattbild, därför var jag tvungen att ställa kameran ovanpå bilen. De blåvita dekorationerna i rondellen tror jag rörde sig för vinden. Jag hade hoppats att de skulle bli mera skarpa än så på bild.

6 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Även här är himlen grå och det regnar. Ingen kamera följer med till sjukgymnasten.

Dekorativ gyllene bild blev det, med silverinslag! Fin spegling av lyktorna!

BeBest sa...

Det blev en annorlunda bild inte minst tack vare gatlyktornas spegling i biltaket. Det hade jag inte räknat med! :)

Märit i Mariehem sa...

Det blir vackert när man fotograferar ljuskällor i mörkret. Här blev det ju riktiga adventsstjärnor! Väldigt läcker bild!

BeBest sa...

Jag har försökt få dem på bild vid något tidigare tillfälle men då misslyckades jag totalt. Det var en del trafik som störde den gången.
Den här gången hade jag mera tur, så trots att de vitblå ljusarrangemangen inte blev helt perfekta får jag nog känna mig nöjd med resultatet ändå. Det går inte att jämt få allt!

Anonym sa...

Men oj vilken häftig bild, den plockar jag hem! / Monika

BeBest sa...

Den blev något annorlunda än dem jag brukar visa annars. Varsågod! :)

Skicka en kommentar