Gryning

Gryning

torsdag 17 januari 2013

Det är mycket nu

Idag händer det! Det har dragit ut på tiden och det finns väl dagar då jag misströstat. Men nu är det dags! Så som jag har väntat på det här! Ända sedan mitten av juli har jag var dag stått och undrat om det skulle bli något av. 

Idag kommer det att ske och ska det vara ska det vara dubbelt upp! Två fröhus på den gula hibiskusen ”Boreas Yellow” är på väg att öppna sig. Det började så smått redan igår kväll. Jag kan se en liten öppning och innanför finns något mörkt, ett frö. Det kan finnas flera! Jag ska plantera dem till kvällen. 

Innan dess ska jag få veta hur det är ställt med gubben och se till att få hem något att äta. Kanske hinner jag lufta kameran också.

8 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Oj, här var det grejer på gång: odling, handling och fotografering - inte illa!

BeBest sa...

Ja och inte nog med det! Någonstans i allt detta ska det klämmas in en läkarundersökning också! Det kör ihop sig!

Anonym sa...

Tur att de har en bra barnmorska till hands. Kommer det några bilder från "födelsen"? /Håkan

BeBest sa...

Det skulle det kunna göra och dessvärre skull du kanske bli besviken.
Den frökapsel som idag öppnat sig mest visade sig inte ha ett enda fullgånget frö utan endast ett stort antal små korn so från början var tänkta att bli frön.
Pollineringsförsöket från 120719 är därmed att anse som misslyckat ... men det återstår en frökapsel från 120716. Är det mörka jag ser inuti den också enbart förkrympta fröanlag eller finns det fullgångna frön där?

Anonym sa...

Boreas yellow...det smakar vacker trädgård, grattis och good luck med fröna! Hoppas att 'allt är ok med gubben' nu när du vet. / Monika

Anonym sa...

Spännande!

BeBest sa...

Jo lite som att titta på medan målarfärg torkar. :)

BeBest sa...

Hibiskusen är fin när den blommar och ska även vara en sån sort som kan trivas bra även ute i solskenet.

Jag tror inte det är någon större fara med gubben. Otäta hjärtklaffar har jag haft länge och nya blåsljud från en misstänkt aortaförträngning tyckte läkaren sig höra nu. Det blir nog bra med det med och gör det inte det så ... Tja, något ska man väl dö av också!

Skicka en kommentar