Gryning

Gryning

torsdag 3 januari 2013

Glömskans inverkan

Igår råkade det bli ett par timmar med sol här under eftermiddan. Min tanke var att skynda mig ut och försöka få något intressant med mig i kameran. Ni som följt mig genom åren vet att jag vid tiden kring nyår brukar försöka stå vid en speciell bro för att där försöka få ett extraordinärt foto av glittret i åvattnet precis innan solen drar sig ner bakom skogen. 

Det var dit jag skulle gå men det var bråttom. Tiden till stunden då de intressanta minuterna skulle komma var knapp. Längs vägen till Krämbol och bron över ån såg jag en trevlig vy. Det var då jag upptäckte mitt fatala misstag. Kamerans minneskort satt kvar i datorn och jag hade reservkortet liggande i en annan jacka. I morgon är det sol igen.

8 kommentarer:

Lennart sa...

Det var bättre förr. Då behövde man inte komma ihåg några minneskort.

BeBest sa...

Förr kunde man köpa färdiga kort med vackra vyer men nuförtiden måste man ordna sånt själv!

baraenbildavmig sa...

Håhåjaja. Allt ska man hålla rätt på. Hade du bara haft extraminnet påkopplat i hjärnan så hade du haft dina bilder.

BeBest sa...

Ja om det hade varit så väl men ... det kommer nog en annan dag.

Boel sa...

Tack för dagens fniss!

BeBest sa...

Var så god! Det bjuder jag gärna på! :)

Märit i Mariehem sa...

Låter oroväckande naturligt! Sånt händer rätt ofta numera. De senaste åren måste ha något gnissel i maskineriet.

BeBest sa...

Ja det verkar som ett antal skruvar borde dras år förr här och var vill inte hjulen kugga i som förr. Kan det ha med tiden att göra?

Skicka en kommentar