Gryning

Gryning

fredag 18 januari 2013

Sol? Jo pyttsan!


Timmarna innan jag skulle läkarundersökas utlovades sol från praktiskt taget molnfri himmel. Det var jag dum nog att tro på. Med kameran i hand och extra batterier i fickan gav jag mig ut för att äntligen få mina efterlängtade foton med solbelysta nysnövyer. Detta är vad det blev. Över Duveholmssjön stod molnen tätt tillsammans.


Mer sol än så blev det inte. I skogen gavs ett annat ljus och färgen den var grå istället för sjöns blå toner.



Jag sökte något med avvikande färg men det dröjde innan jag jag fann det. En isländsk fårhund blev min räddning.

Den här trevlige gossen var reserverad i kontakten. Det är inte rastypiskt men jag gillade hans försiktiga attityd. Han var inte rädd för mig men ville läsa av mig innan han kom fram och hälsade.

Av läkaren fick jag veta att mina blodprover var alldeles utmärkta och av hans egen undersökning kunde han konstatera att han uppfattade ett blåsljud av en annan karaktär än det tidigare funnits beskrivet i min journal. Jag ska därför sändas på ny hjärtundersökning för att se vad det kunde röra sig om. Ja, ja, tänkte jag, än är det inte dags att blåsa det sista taptot!

10 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det blev ju fina bilder i alla fall - men jag förstår att du blev besviken. Här syntes solen ett tag, men efter gårdagens sjukgymnast- och stadsbesök är jag högst ofärdig och dagen tillbringas inne.

Vad bra att hjärtat blir ordentligt undersökt!

BeBest sa...

Hjärtan är till för att slitas ut och någon gång ska det väl börja märkas att de fått vara med om ett och annat! :)

Här har det varit prima sol idag - gissa vad det istället visades för symbol i väderprognosen - och jag kom ut och fick även med mig ett lass bilder hem. Det ska bli ett angenämt nöje att styrsla till dem så de kan visas. Det svåra blir att avgöra vilka som blev bäst! :D

baraenbildavmig sa...

Det låter som om det blev mängder med bra bilder!

BeBest sa...

Det blev många bilder av få motiv och i något fall svårt att välja men jag tror jag klart för mig vad som ska sparas, samt vad av det som kan visas på måndag om inget annat tillstöter. :)

Märit i Mariehem sa...

Så skönt att dina prover var bra! Hoppas att det inte heller är så allvarligt med hjärtat.
Visst ska hjärtan slitas ut, men det är meningen att de ska hålla ända till den sista dagen!
;-)

BeBest sa...

Dser man till hur det gått för männen i min släkt har det mesta i kroppen fungerat bra tills hjärtat plötsligt stannat. Så kan det bli för mig också en dag, ifall det är ett släktdrag.

Anonym sa...

Tänker på att dina prover var så bra och sätter det i samband med hur mycket du är ute och rör på dig, jag menar det brukar ju skrivas ut som recept idag så det du gör är bara RÄTT. Kanske är det även därför som hjärtat fått en annan status?

Hunden du fångade kan på håll se ut som en räv:), till färgen i alla fall. Dessa bilder var för övrigt inte heller fy skam. / Monika

Anonym sa...

Absolut, det ska va gött å leve annars kan de kvitte! Men jag tänker ändå på alla dina lååånga promenader och tror att de inverkar stort till din viktnedgång. Du är ju ute varje dag ibland och går långa sträckor framförallt under sommar halvåret förstås och det kräver energi (kalorier), sen om du svettas eller inte har mindre betydelse för när det gäller viktnedgång så ska man göra av med mer kalorier än vad man stoppar i sig, gör man det går man ner i vikt annars inte. Så enkelt är det, eller så svårt är det, men några genvägar över konstiga dieter finns inte.

BeBest sa...

Men jag går sällan långa promenader. Idag blev det en längre men den blev nog inte mer än högst en mil och jag tog det lugnt. Jag höll nog på i 4 timmar innan jag var framme vid affärn. :)

Men såna vandringar gör jag inte varje månad och under november, december Januari har jag knappt varit ut alls jämfört med hur jag brukar röra på mig och jag äter stoooora energirika portioner. Mina portioner ligger i matlådor som rymmer en liter och de är som regel proppfulla men för vart år har jag lättat i vikt ändå. Än finns att ta av!

BeBest sa...

Jag gör det jag känner för och försöker undvika psykisk stress. Det är nog det viktigaste för mig.
Mina kostvanor skulle förmodligen orsaka dåndimpen på en dietist och mina motionsvanor skulle göra en friskis&svettis entusiast helnipprig! Kan du tänka dig att jag håller mig frisk utan svett och kombinerar ihop min kost av mängder av kolhydrater och animaliskt fett!
Det funkar på mig tro't eller ej men sen våren 2008 har jag gått ned 10 kg och vikminskningen fortsätter helt utan ansträngning.
Det ska va gött och leva! :D
http://www.youtube.com/watch?v=E0Aj37ml8QI

Skicka en kommentar