Gryning

Gryning

onsdag 6 februari 2013

Gråväder och låg inspiration


Dagens väder känns inte inspirerande men jag ska nog knalla bort till affären i alla fall. Jag hade tänkt göra en fiskgratäng med kräm fräs och kom på att det skulle nog bli ett bättre mos om jag tog mjölig potatis istället för de fasta som jag vanligen kokar till maten. 

Ett annat skäl kan ju vara att jag har paket att hämta. Det blir nog en lagom promenad så. Jag behöver röra på kroppen för att få hjärnan och lusten att vakna till.

7 kommentarer:

Libra sa...

Här snöar det för andra dagen i rad och är riktigt grått och trist. Jag SKA ge mig iväg ut även fast jag egentligen hellre skulle sitta inne en sån här dag. Jag har lättare att ge mig ut om jag precis som du har ett mål med promenaden så jag ska svänga förbi affären jag också.
Ha en bra dag! =)

baraenbildavmig sa...

Det är allt lite gråvitt idag, men mig gör det inget. Ska läggas i magnetkameratunnel för att syna huvudet, så det gäller att preparera sig med smärtstillande för att kunna ligga stilla.

Fiskgratäng är gott!

BeBest sa...

Det kom en del snö här också och enligt prognosen fortsätter det flera dar till. Det är en del tappra människor som stretar sig förbi med cyklar och barnvagnar här utanför. Det känns inte lockande att sälla sig till dem.

BeBest sa...

Fiskgratäng med kräm fräs är fina grejor! Det var länge sedan jag gjorde en sån!

Märit i Mariehem sa...

Det har varit gråväder hos oss med, så jag har hållit mig inne i stugan och eldat i sättugnen hela dagen.
Mot eftermiddagen hälsade Luther på en stund, och sa att jag fick rycka upp mig. Då tog jag fram assistenten och knådade en deg. Jag berättade aldrig för Luther att jag genade med färdigt franskbrödmix i påse...
Jag sa inget till Christer heller utan såg förnöjt att han mumsade i sig ett flertal franskbullar med smör och ost, när han kom från jobbet.
Det slank minsann ner några i min mage också, trots att jag har planer på att stå över gymnastiken i morgon.

Märit i Mariehem sa...

Fiskgratäng är bland favoriträtterna här med!
Tror också att det blir godare mos av mjölig potatis.

BeBest sa...

Det blev ingen fiskgratäng här. Jag upptäckte ett paket skinkschnitzlar i kylen och de behövde åtgärdas snarast. Nu blir det schnitzel i fyra dagar till! Mums!
Sen får det bli fisk.

Skicka en kommentar