Gryning

Gryning

torsdag 28 mars 2013

Elände snö, elände is, elände halt, elände kallt


Jag gav mig ut för att skapa gluggar i vassen. Tanken bakom det är när nu isen på Lillsjön bär så bra, fast den vid det här laget borde vara ett minne blott, kunde jag ta tillfället i akt och ägna mig åt skottfältsröjning. Om det händelsevis blir så att våren råkar passera förbi som hastigast någon gång i en obestämd framtid, så kan det vara bra att låta voyeuren i mig hitta passande luckor i väggarna av bladvass. Man skulle då kunna stå tämligen skymd men ändå ha bra utsikt mot sjöns intressanta delar. Ifall man inte upplevs som störande av sjöfåglarna kan man kanske hoppas på ett eller annat lyckat fotoögonblick.

På väg mot sjön fann jag några av skogens pärlor.

Skogens pärlor brukar inte växa på träd men kan vara intressanta ändå. De som Skogsvårdstyrelsen hunnit få nys om innan de tagits bort, finns samlade i deras databas. Där kan man se ifall det finns något intressant i närheten av där man bor.

Enligt vanligtvis felunderrättad källa, SMHI, kommer inte våren i år, däremot fortsätter eländet som vanligt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

GLAD PÅSK!
Fin bild av guldgata som kanske går ända till himlen.
PS. Jag gillar också kubb, jättemycket faktiskt. DS.

Anonym sa...

Det var ju Monika som skrev här uppe.

BeBest sa...

Tack Monika och Glad Påsk till dig också!

Kubb är gott till kaffet emellanåt men jag vill inte gör dem till en vana!

Anonym sa...

Näe lagom är ju bäst i alla fall.

BeBest sa...

Jo jag brukar köpa en låda när jag behöver något att ställa småkrukorna i. Då blir det lite nytta med ”kubbandet”!

framsnacka sa...

Förtrollande fin bild med en rejält stor pärla! Väldigt trolsk stämning i bilden. Det gillar jag!
Vilken tur att du var där, så även en Skåning fick se! :-)
Allt gott till dej!

BeBest sa...

Tack ska du ha! :)
Jo det är så där isigt vi har det i skogen där solstrålarna knappt hittar ner till marken. :)

baraenbildavmig sa...

Oh, så vackert! En riktig pärla i ett gyllene stråk, grattis till fångsten!

BeBest sa...

Tack du!

Det var lite tursamt att jag råkade gå på den sidan av vägen och gick och hade koll på var jag satte fötterna i ishalkan. Det var nära att jag hade trampat i klaveret och missat den illa ispärlan!
:)

Skicka en kommentar