Gryning

Gryning

måndag 11 mars 2013

Fortsätter där jag slutade


I fredags gav jag mig ut en sväng på morgonen för att fånga gryningen. Temperaturen låg runt -14°C och himlen var klar.

Jag gick förbi Luvsjöområdet ungefär samtidigt med att solen visade sig över trädtopparna.

Därifrån begav jag mig mot Krämbolsområdet.

Jag knallade vidare mot Viren och sjöns utlopp.

Kom att gå förbi Genne gård där solen nu stod högt.

Vid Backasjön såg jag glada grågäss.

Då jag gick ut tog jag mig först ner till Duveholmssjön men där var allt tämligen grått och skuggat då. Solen hade nu ändrat på det.

Därefter började jag känna att det var var dags att åter komma in i värmen och få sig lite till livs. 

Det här ska jag snart göra om ...

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det förstår jag att du vill. Det måste ha varit rofyllt och skönt att vara ute i gryningen. Jag gör det ofta på sommaren, men har nog inte kommit ut så tidigt på vintern. Fina bilder tog du också. Som favorit väljer jag den blå bilden och de glada grågässen i det gyllene vattnet.

BeBest sa...

Jag är själv en smula extra förtjust i fotot från Viren. Det blev bättre än jag först trodde då jag såg hur kameran uppfattat det hela på bildskärmen.

Gässen har precis kommit nu men jag antar att de är på väg ännu mera norrut. De som ska stanna här kommer nog lagom till isen gått ur helt.

Skicka en kommentar