Gryning

Gryning

tisdag 5 mars 2013

Idéfattigdomen är i stigande


Jag tänkte väl skriva något även denna dag men har ingen idé jag om vad. Att berätta om vad jag gjort är lätt, för jag har inte gjort något att berätta om. Vad jag kanske kommer att göra är heller inte lönt att skriva om innan det blivit gjort, ty att fabulera om något jag sedan mera troligt inte gör än gör, är något jag inte gärna gör. 

Det jag vet kommer att ske endera dagen är att jag behöver handla och posta ett brev men det är inte tvunget att hända idag det heller. Ett vet jag dock säkert: Jag har inte så tråkigt att det känns lockande att städa. Som tur händer inte detta så ofta det heller. 

Jag börjar bli riktigt försigkommen på att ha tråkigt. Kanske är jag en förlorad talang därvidlag. Det vore ju också tråkigt. Man bör kanske odla sina talanger. Nu är det möjligen kanske så att jag eventuellt skulle kunna tänka mig att någon gång i framtiden om den kommer skicka in en anmälan till en överkurs i att ytterligare tråka till tråkigheten, ja, men en endast om detta är kursledaren.

16 kommentarer:

NatureFootstep sa...

om du ändå har tråkigt, varför inte leka lite med kameran?

BeBest sa...

Det skulle jag väl kanske kunna men även där saknar jag intressanta idéer. Men kommer det en stunds sol kan det tänkas att jag tar mig ut en kort sväng för att se vad benen tål.

Märit i Mariehem sa...

Ronny Eriksson har verkligen talang. Förstår att du gärna ville ha honom som kursledare. Den kursen hade jag också kunnat tänka mig.

Anonym sa...

Ja som norrlänning kan man bara le:), tack för det tråkmåns där;). / Monika

Anonym sa...

Såg att du funderade över en promenad om solen ville titta fram lite.....jo men visst, det bästa är nog ändå att gå ute i friska luften och få D-vitamin! / Monika

BeBest sa...

Akta dig så jag inte sätter igång att med entonig röst läsa högt ur sagan om Plättar, blåbärssylt och vispgrädde. Tråkigare kan knappast något bli! :)

BeBest sa...

Ronny är en man med egen erfarenhet! Han kan det här med att ha småtrist!

BeBest sa...

Jag tog mig ut och vi får väl se om jag tror något foto duger att visa världen.

Anonym sa...

Plättar, blåbärssylt och vispgrädde....nää nu var du allt bra elak, fy! Klockan är snart halv elva och jag skulle INTE äta mer idag, men nu är jag ju hungrig igen för plättar, blåbärssylt och vispgrädde kan vara det godaste jag vet, tänk om man gör det som en tårta i flera lager....åh nej nu måste jag nog ta mig en kopp te i alla fall och kanske en laxmacka till! / Monika

BeBest sa...

Jag skulle ju kunna skicka över texten. Den är det mest tvärsäkra sömnpiller världen skådat! Mina barn blev tvungna att dels lära sig läsa själva dels vänta tills jag äntligen lyckats komma till slut med nedtecknandet av denna tjatsaga. Problemet innan dess var att antingen somnade uppläsaren eller barnet redan innan slutet kommit. Måhända kan man säga att sömnen kom som en befriare. Låter det intressant?

Anonym sa...

Kan du inte publicera den som ett inlägg, på min begäran då. Alltså jag skrev ett långt svar men det gick inte att skicka det så detta ser jag nu som ett test.

Libra sa...

Haha Ronny Eriksson är alltid rolig. Men jag tror inte att du blir någon bra pessimistkonsult. Tyvärr är det nog inget för dig.
Du är alldeles för inspirerande för det. =)

BeBest sa...

Testet verkar fungera! Du vet inte vilken olycka du ber om! Den är värre än det som nu pågår på helgerna! :D

Anonym sa...

Ok, jag vågar ändå! Är en ganska modig person förstår du;). / Monika

BeBest sa...

Det är aldrig för sent att ge upp, fast ju förr dess bättre!

http://www.youtube.com/watch?v=19vApPwWqh8

No matter how I struggle and strive
I'll never get out of this world alive.
Hank Williams

BeBest sa...

Kom inte sen och säg att jag varnade dig!

Skicka en kommentar