Gryning

Gryning

fredag 1 mars 2013

Ny månad och nya skyar


På min vägg här vid datorn hänger detta uppslag ur min almanacka.

Igår kväll var jag åter ute för att försöka fånga en vacker solnedgång. Nu var himlen i klaraste laget för att för att det skulle bli ett rikt färgspel. Riktigt lika anslående som bilderna från kvällen innan blev inte resultatet men den här guldtonade skymningen får duga åt mig.

Inte såg jag några svanar, stjärtmesar eller uttrar heller men det kanske kommer fler tillfällen.

4 kommentarer:

imsys sa...

Den almanacksbilden hoppas jag blir representativ för även denna mars! Din gyllene bild är fin! Här försvann den blå himlen snabbt i bara mörker.

BeBest sa...

Ja det hoppas jag också! Här kan man nog beskriva vädret som nästan klart eller växlande molnighet. Kanske det kan bli fina lysande moln till kvällen? :)

Märit i Mariehem sa...

Härliga bilder.
En gammal dam i Västerbotten lärde mig ramsan:
Aftonrodnad - vacker natt.
Morgonrodnad- skropp i hatt.
Skroppa betyder knacka, på dialekten "Skelleftebondska". Det skulle alltså bli regn eller hagel på hatten under dagen.

BeBest sa...

Tack Märit! :)

Jo men hon har nog rätt den gamla damen. Det blev en fin natt!

Skicka en kommentar