Gryning

Gryning

måndag 29 april 2013

Bort med det


Jag upptäckte i helgen att min blogg fick besök från nya eller ovanliga länder. Alla gick till ett och samma inlägg från mars förra året. Om ett gammalt inlägg plötsligt drar till sig besök från länder som annars aldrig genererat besökare till min blogg, blir jag misstänksam. Då vill jag veta vad som pågår!

Det visade sig att Blogspots skräppostfiler identifierat dem som spam och sorterat bort dem från själva inlägget men de fanns fortfarande kvar så jag kunde se dem och ta bort dem. Det gjorde jag också men det fortsatte att komma skräp med länkar till obskyra sajter världen över. På något sätt fanns alltså ett märke vid detta inlägg som gjorde att spamrobotarna hittade dit men inte till andra inlägg.

Men som ordförande Mao i sin viset gränsande till Salig Dumboms nivå uttryckte det i sin lilla röda: Tar man bort vattnet dör fisken.

Jag tog bort inlägget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar