Gryning

Gryning

torsdag 25 april 2013

Det kan bli en skön dag


Vädergissarna tror det ska kunna bli sol och lite moln här. Blåsten ska avta och regnet hålla sig borta. Låter inte det som ett tillfälle man inte borde missa? Jag tycken nog jag ska passa på och ta mig en lagom promenad. 

Kanske får jag se något nytt eller något vackert eller bara något annorlunda. Det skulle vara trevligt alltihop! Nåja det visar sig! Det är dumt att hoppas alltför mycket, för blir det inte som man önskat eller trott, blir besvikelsen så mycket värre och besvikelser stjäl energi. Om jag tror på en skön dag hoppas jag nog inte för mycket. Jag kan ju själv försöka bidra med något jag gillar, kanske den lättare blir så.

6 kommentarer:

Libra sa...

Positivt tänkande låter ju bra. Tack för att du påminde mig om det. Precis vad jag behöver idag.
Ha en fin dag! =)

BeBest sa...

Så särskilt mycket positivt behöver det inte tänkas, bara aningen mer än just ingenting, så blir allting över det så mycket roligare.

imsys sa...

Helt rätt inställning, Börje!!!

baraenbildavmig sa...

Så här långt så ser vädret lovande ut. Tyvärr så stod jag med näsan i en rabatt igår och det fick följder, som vanligt. Hoppas din lagoma promenad blir precis lagom!

BeBest sa...

Ja man måste försöka lite lagom och verkar det gå kan man försöka lite till!

BeBest sa...

Jag kommer nog att promenera så lagom i morgon men just nu känner jag mig rätt nöjd efter 6 timmar i solen. Jag har sett en hel del trevligt också men hade behövt en bättre kamera för att få bra bilder av det.

Skicka en kommentar