Gryning

Gryning

onsdag 10 april 2013

För tabellbitare och statistiknördar


Idag tänkte jag berätta om oväsentliga ting som statistik och tabeller, alltså sånt som ingen utomstående bryr sig i men man ändå kommer dragandes med för att försöka göra sig märkvärdig. Det är alltså det jag tänker göra nu.

Först tänkte jag berätta att min blogg sedan sommaren 2008 har haft 55300 sidvisningar. Det intressanta är att den här bloggen startades i 12 januari 2010. Innan dess hade jag min blogg på Aftonbladet men använde mig av Googles statistik. Det är förmodligen så att Google har blandat äpplen och päron där i början.

Det mest besökta inlägget är det här. De flesta besökarna har då sökt på ”aprilsnö” och ”fåragö” men inte vetat den rätta ordalydelsen från Bondepraktikan. I dagsläget är det 187 besökare som tagit sig dit.

2:a på den listan är ett avsnitt ur Skrakens öga där jag drar till med en riktigt vidlyftigt äventyrlig och inte ens sannolik fiskeskröna. 186 personer har velat läsa om hur en av romanens gubbar i skadat tillstånd och liggande på den blöta marken bäckmetade upp en sensationellt stor fisk.

Fram till 3:e plats har ”Bäcken med de gyllenbruna öringarna” nått med sina 112 besök. Den är åtminstone sann.

Beträffande mina foton är det 2 som leder stort nämligen fotot på den röda hibiskusen (1796 visningar) och på den rosa ”Amy Lynn” (1479 visningar). Ett foto som ännu knappt hunnit dra på sig några registreringar är detta från i måndagskväll.

Det kommer aldrig att nå några tittartoppar men jag gillar det ändå.

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Jag förstår mer än väl att du gillar det! Du var alltså på plats i den gyllene timmen och tog detta magnifikt vackra foto. Grattis till den bilden, den kan man verkligen njuta av!

Det är intressant att kolla statistiken ibland. Hos mig hamnar många som söker på harkrank. Jag skulle uppskatta att de då lämnade en liten kommentar som tack för titten, men icke.

Märit i Mariehem sa...

Det där med Googlesökning är lustigt.
Hos oss hamnar de mest underliga sökningar, som jag för mitt liv inte kan hitta något svar till i mina inlägg, men de hamnar där ändå.
Oerhört vacker bild, men jag känner hur kylan strax kommer krypande inpå..

BeBest sa...

Jo det skulle vara trevligt att få veta vad de sökte och vad de tänkt ha det till och ifall det de fann, var det de ville ha.
Fotot lägger jag en kopia av bland kandidaterna till min eventuella fotobok om Krämbol.

BeBest sa...

Ja nog blir man inblandad i underliga sökresultat. Ofta är det då något i kommentarerna eller svaren som gjort att man kommit med medan inlägget som sådant handlat om något helt annat.

Så fort solen försvunnit började kylan kännas av och den sköna kvällen blev snart en kall natt.

Skicka en kommentar