Gryning

Gryning

onsdag 3 april 2013

Futtigheter och annat värdelöst


Denna dag har jag inget stort eller sensationellt att berätta om. 

Det mest märkliga skulle möjligen vara att tre av mina hibiskusar har knoppar. Ifall katten inte får för sig att bita bort dem kan jag hoppas på blommor till sista april. Jag vill å det allvarligaste avråda från att ha en katt som trädgårdsmästare. Åtminstone min katt, Vacek, har en egen uppfattning om hur jobbet ska skötas men hans insatser mår inte blommorna väl av. Dessvärre har min Ica-butik slutat att ha hans kattgräs i sortimentet så mina krukväxter har fått träda i gräsets ställe. Det gillar varken de eller jag.

Vad som kommer att stå på dagens program utöver att ett antal foton från påsken ska skickas vet jag inte. Här finns som bekant inga andra rutiner än att så lite som möjligt ska göras vad det än är.

6 kommentarer:

Märit i Mariehem sa...

För att citera nedanstående källa,
Alla dessa dagar som kom och gick...

http://www.livet.se/ord/16343_Alla_dessa_dagar_som_kom_och_g.pdf

:-)

BeBest sa...

Han har så rätt! :)

baraenbildavmig sa...

Din katt behöver tydligen något att bita i! Du får ta hem kattgräs via nätet, vetja.

Apropå nätet så har jag tillbringat en stor del av dagen med att slåss med det. Jag behövde beställa en krans till en begravning och det bara strulade.

BeBest sa...

Det finns nog alternativ kvar här än. Åtminstone en zoo-butik finns det på andra sidan stan och där borde det gå att hitta vad jag behöver. Sen tror jag att även andra butiker kan ha. Iden här stan är folk inte så rädda om sina katter så de släpper ut dem och då hittar de gräs åtminstone på sommaren. Jag gillar inte den tanken precis såvida inte jag skulle vilja bli av med katten.
Vill jag det? Ställ inte frågan, du vet nog vad svaret blir! ... Men eftersom frågan inte ställs blir han kvar tills vidare.

granntanten sa...

Min trädgårdsmästare tillika sekatör heter Surögda Ester som du vet och hon(vi)har samma problem med butiker som slutar för kattgräs. Ester provade att smaka på både William Clark och Clownen jag fick av dig med uselt resultat. Vi vet inte vad det smakade men hon satt och klapprade med tänderna en hel eftermiddag. Vi köper gräset på en zoobutik numer dyrt och gott men vi inhandlar ett par askar åt gången. Blomstren överlevde attacken.

BeBest sa...

Vacek sneglar ibland åt kaktusarna till men de sitter för högt för honom. Vad värre är enligt hans förmenande är de där taggiga trädkaktusarna som börjar bre ut sig framför hibiskusarna! De sticks!

Undrar om Granngården har kattgräs. Det är inte längre att gå dit än till Ica, bara åt ett annat håll. Det ska undersökas!

Skicka en kommentar