Gryning

Gryning

tisdag 16 juli 2013

Hibiskusarna blommar


Igår var det en rätt blåsig och molnig dag här även om vi slapp undan regnet som föll uppåt landet. Jag räknade inte med att hitta så många flygande insekter och den kalkylen höll sträck. Däremot hittade jag en hel del kantareller som jag ska ta rätt på idag.

Ute på balkongen blommar mina hibiskusar för allt vad tygen håller! För första gången i år slog såväl den brokbladiga Hibiscus ”Cooperi” och den röda ut.


Inomhus står ännu en hibiskus med knoppar. Det är ”Swan Lake” som ska få helt vita blommor av samma typ som ”Cooperi” har. Råkar dessa blomma samtidigt så kommer de att få varandras pollen!

”Amy Lynn” har idag 4 blommor och ”Adonicus” 3. Den röda har fått lämna pollen förutom till sig själv även till en blomma på såväl Amy Lynn som Adonicus. Få se vad det blir av allt detta.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Vilken blomprakt! Min hibiskus har visst bestämt sig för att blomstrejka i år.

BeBest sa...

Ibland är de griniga. Jag har en stickling av den röda som blommat tidigare men inte lär göra det i år. Ett tag trodde jag den var på väg att lägga av helt men nu tycks den ha repat mod igen så vi får se vad som kommer nästa år.

De här två som slog ut i morse trodde jag inte skulle komma med någon blomma alls i år. Den röda har fler knoppar men den brokbladiga verkar tycka att det räcker mer än väl så här med en gång på sommaren. Det har blivit många foton tgna av den blomman nu på förmiddan.

Jag hittade en plats även för Swan Lake så nu står även den ute. Få se om den släpper fram blommorna som är på gång eller om den fäller knopparna på grund av miljöombytet.

Skicka en kommentar