Gryning

Gryning

tisdag 23 juli 2013

Swan Lake - Sista akten.


Fram mot eftermiddan på måndagen började färgerna hos blomman blekna och skirheten hos de tunna kronbladen blev mera framträdande.

De tidigare bakåtböjda kronbladen började åter räta ut sig och mot natten slöt de sig åter samman.

Under natten föll blomman av.

Den här föreställningen är över men än vet vi inte om alla pollineringsturerna tidigare under skådespelet har lyckats. Snart kommer också en ny uppsättning av ”Swan Lake” och den kan följas av ännu fler. Det finns många förhoppningsfulla knoppar på tillväxt.

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Tack för den föreställningen!

BeBest sa...

Varsågod och tack själv!

Det kommer snart en ny blomma.

ullisss sa...

Älskar dina texter och dina bilder. Jag trivs i ditt bloggsällskap Börje. Och jag är övertygad om att jag även skulle trivas i ditt sällskap i det "riktiga livet"

Stor varm onsdagskram ifrån Ullis!

BeBest sa...

Tack Ullis för att du uppskattar det jag skriver och visar men du ska veta att Jag tillhör de människor man bör hålla på blogglängds avstånd för att stå ut med en längre tid!

* sträcker ut mina blogglängdslånga armar och ger dig en kram tillbaka *

Skicka en kommentar