Gryning

Gryning

torsdag 18 juli 2013

Varmt är det


Det ser ut att kunna bli soligt väder och varmt här. Jag har nu i juli gjort flera promenader för att söka fjärilar medan solen och temperaturen stått högt. Det har inte varit en lyckad kombination. Är det för hett flyger inte de stora insekterna utom möjligen de arter som sällan vilar. 

Nu ska jag väl ändå ut och röra på mig lite grann. Det gäller ju att hålla konditionen uppe och gå ner sig till 2-siffriga kilon. Det ska gå och sen gäller det att stanna på den vikten också. Det är antagligen mer än 25 år sedan jag vägde under 100 kilo men jag är inte så långt därifrån nu. Nästa sommar behöver jag nog mindre storlek på brallorna. Shortsen börjar kräva att de dras åt med livrem för att sitta uppe.

4 kommentarer:

Libra sa...

Vaknade till regn här idag. Men det blåser ganska kraftigt. Så har vi tur blåser ovädret förbi ganska snabbt. Vad kul att kilona försvinner. Det är väl det enda man gladeligen tappar, vikten. Själv slutade jag att äta kaffebröd och godis för ett par veckor sedan. Och har till min stora glädje gått ner ett kilo i veckan sedan dess. Utan andra ansträngningar. Får väl hoppas att det håller i sig ett tag till, viktminskningen, innan det planar ut.

Ha en bra dag nu! =)

BeBest sa...

Kan man hålla sig undan belöningar i form av godsaker och istället låta sig muntras upp av en promenad i trevliga omgivningar går det nog att komma ner en bit i vikt. Sen får man försöka leva livet på den lägre lättare nivån. Det ska vara lätt att leva! :-)

baraenbildavmig sa...

Åter en tappad kommentar. Minns inte vad jag skrev utom att jag hejade på din beslutsamhet.

BeBest sa...

Det är märkligt för ibland klickar den här portalen. Jag vet att jag svarat på inlägg hos mig men sen har de försvunnit på vägen och du men även andra har liknande problem.

Jag vet bara inte varför det blir så. :(

Skicka en kommentar