Gryning

Gryning

fredag 9 augusti 2013

En promenad i regn


Jag berättade igår att jag närde planer på att gå till Djulö Kvarn för att söka efter jungfrusländor. Jag gav mig också ut och iväg dit. Det kom då mest lätta skurar med långa uppehåll emellan så jag trodde det fanns goda chanser att se flygande insekter

Det tog en stund att komma fram och då jag hunnit till Carl Ugglas Park föll ett glest jämnt regn.



Innan jag hunnit förbi parken hade molnen och regnet tätnat.

Nu är jag inte den som ger upp för så lite så jag fortsatte till Djulö Kvarn. Dessvärre gjorde regnet likadant och för säkerhetskull ökade det på dropptätheten och tjocknade till molnen ytterligare. Några sländor såg jag inte till, ingen människa heller. Jag hade även tänkt stanna vid Djulö några timmar för att se på den kommande triathlon-tävlingen. De planerna regnade bort kan jag säga och jag började gå hemåt med mörka moln hängande över mig och omgivningen.

Det visade sig att regnet hade mer att ge. Nästan hemma vräkte vattnet ned. Jag mötte en man med en nödig dvärgpudel i kopplet. Bägge var iförda rejäla regnställ. Han såg mina blöta kläder och frågade ifall det regnade på mig. Jag tror det blev svaret och så berättade jag om den misslyckade fotopromenaden i regnvädret.

6 kommentarer:

framsnacka sa...

Hej!
Nej, jag var nog där i värsta rusningstiden, men jag försökte få med så lite folk som möjligt, annars hade man aldrig sett vad som fanns till salu… Vi hade ljusfest i Ängelholm igår, så det var verkligen massor av människor på torget och överallt :-)
Kul!
Allt gott till dej!!!

BeBest sa...

Det märktes då inte att du tagit fotona då det var som flest besökare! Den sortens marknader är inte min grej men det är som tur är andra som gillar den typen av handel. :)

baraenbildavmig sa...

Solen kan ju inte alltid skina. Hoss oss slutade det regna på eftermiddagen så jag och stora livsnjutaren tog oss en liten regndroppsfotosession på tomten.

Du fick i alla fall med dig fina vyer med klara färger från din blöta promenad.

BeBest sa...

Dagen efter var jag åter på plats. Då sken solen en stund och sländorna flög också men ingen vågade sig tillräckligt nära mig för att jag kulle få det där fina fotot jag önskade.

Man får passa på mellan åskvädern!

baraenbildavmig sa...

Ja, det kom ett kraftigt här i stan i dag. Jag hann med en lite cykeltur på förmiddagen innan vi packade ihop oss. Flera fjärilar, men tilltufsade och en som var ett spindelbyte. Sorgmanteln gäckade mig, satte sig på en björkstam för långt bort och amiralen på axeln fick jag bara betrakta.

BeBest sa...

I lödags var jag i din stad och då kom inget regn under tiden men då jag mot kvällen kom hem till min stad drabbades jag av en störtskur i samma veva jag parkerat bilen.
Igår var jag i Linköping och där regnade det och åskade det onödigt mycket under tiden vi skulle fiska i Stångån.

Skicka en kommentar