Gryning

Gryning

torsdag 29 augusti 2013

Tidig morgon i Krämbolskogen


Tanken var att om möjligt kunna få vackra foton av diverse djur. Några rådjur såg jag och försökte få på bild men det blev mest suddiga töcken av de försöken. Ingen inställning gav ett sevärt resultat. En modernare kamera hade nog klarat ljusförhållandena bättre.

En vinbergssnäcka hade givit sig på utmaningen att nå toppen. Redan mitt i natten hade den påbörjat klättringen och befann sig nu strax under sitt mål.

Jag följde Krämbolsleden. Det är väldigt torrt i skogen och någon svamp som jag kände till och ville äta hittade jag inte.

På hemvägen passerade jag åkrarna vid Genne gård. Där gick tranor och gäss och sökte föda. Fåglarna verkade trygga och vana vid trafiken på landsvägen.

Vi får nog inte så mycket sol idag men det gör nog inget. Omväxling kanske rent av förnöjer.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Ingen sol här heller. Skulle åkt till landet men måste vila i stan, kroppen vill inget idag.

BeBest sa...

Det är frustrerande när kroppen och viljan inte drar åt samma håll.

Just nu är det lite sol mellan molnen men det går väl över det också.

Skicka en kommentar