Gryning

Gryning

torsdag 19 september 2013

Dags att redovisa


Detta är vad jag fått ihop av morgonens rundvandring. Avsikten med den var att leta höstfärger. Först gick jag mot Luvsjön och vidare mot Krämbol. Det blev rätt mycket fotograferade under den delen av promenaden. Ingen av de bilderna känns dock särskilt lyckad eller angelägen att visa. Det var först då jag kommit fram till Genne Gård som jag hittade en vy jag inte visat på flera veckor.

Därifrån begav jag mig mot Backa Gård via vägen förbi Hovmanstrop.

Backa gård har tidigare levererat många dimmiga vyer men nu var dimmorna borta och en hjort framme.

Över åkrarna löper en kraftledning och den vill jag inte ha med på bilderna. För att komma förbi detta problem var jag tvungen att hitta nya ställen att ta mina foton från. Resultatet blev förutom hjorten ovan denna vy.

Sen var det det där med höstfärger. Hösten har inte börjat blomma ut på allvar än men här och var går det att hitta typiska höstlöv.

Naturligtvis dög även gamla välkända platser att få med sig ett foto från.

Så det var vad jag fick ihop av en morgon och en förmiddags sysselsättning, meningsfull och glädjande för mig, kanske för dig.

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Lönnen är tacksam om man letar efter höstfärger. På väg till torpet fanns några rodnande träd. Granna vyer fick du med dig!

BeBest sa...

Jag hoppas att det går att finna fler nya vyer under helgen. När färgerna väl kommer går de även fort över i brunt eller löven faller av.

framsnacka sa...

Här bjuder du på skönhet och stillhet. Härliga färger, och hösten kan anas. Är oerhört glad att sommaren vill dröja sig kvar. Jag njuter! Tycker nästan bäst om sista bilden, för perspektivet förstärks av de hängande grenarna.
Allt gott till dej!

BeBest sa...

Hagmarkerna i sista bilden kommer snart att vara ett minne blott. För fyra vårar sedan sattes hela sluttningen ner mot björkarna full av granplantor. Än så länge döljs plantorna av örterna men man kan redan se en och annan topp sticka upp över gräset. Nästa sommar lär de börja ta över alltihop.

Här har vi höstväder. Krukväxterna är intagna från balkongerna och shortsen undanhängda.

Skicka en kommentar