Gryning

Gryning

fredag 27 september 2013

Det var i juli det började


Den 20:e juli i år blommade mina röda och gula hibiskusar samtidigt.

Naturligtvis kunde jag inte låta bli att pollinera dem med varandra. Hos den röda hibiskusen tog pollineringen och det blev ett frö.


Jag har tidigare kallat den gula för något annat än den sort jag nu tror det är, nämligen den handelssort som kallas Athenacus. Helt säker på identifieringen är jag inte men det är väldigt stor likhet inte minst då det gälla blommornas storlek och hur länge de står sig innan de vissnar.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Så har du alltså sått ett frö igen. Vad månde bliva?

BeBest sa...

Av detta frö kan bli det allt mellan ingenting och en vacker hibiskus. Ingen vet men man kan ju alltid hoppas. Går det så går det! :)

Skicka en kommentar