Gryning

Gryning

måndag 23 september 2013

Hur går det med gissningarna


Igår berättade jag om något exceptionellt ja sett  Så här skrev jag:

Vägen är nu åter bred och farbar för alla fordon. Den rundar en plats som heter Gatbol. Där invid ett vägskäl såg jag något som fick mig att skratta gott och sedan börja vissla på låtar med Janne Lucas Persson, Chuck Berry och Dr Hook. Det jag såg, var så utomordentligt fyndigt, galet sjukt och inte minst synnerligen passande i sin totala osannolikhet - hela skapelsen skulle vara osannolik var man än kommer i universum - att jag bara kan ge mig på nåd eller onåd åt denna kreativa humor. Kan ni gissa vad jag såg? Ni klarar troligen inte alltihop men något kanske går att klura ut med hjälp av ledtrådarna. Svaret kommer på bild om någon dag.”

Jag kan nog lägga till en sång med Claes Jansson. När jag ändå vill försöka vara hjälpsam så tar jag och fyller på med en låt av Robert Broberg. Nu borde väl ringa en klocka någonstans. 

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Nåt slags cykelinstallation kanske? I städerna kan man se invirkade cyklar och det är ju kreativt så det förslår. Robert Broberg-länken ledde ingenstans.

BeBest sa...

Att det finns en cykel med i installationen stämmer bra.

Jag visar bilden i morgon så får vi se om mina ledtrådar kan ha någon bäring mot målet eller om ni tycker de pekat fel.

Skicka en kommentar