Gryning

Gryning

söndag 27 oktober 2013

Gamla foton



Vi före detta kommunalare har en egen pensionärsförening, SKPF. Föreningen har en medlemstidning och i den tänkte man anordna en tävling där gamla foton skulle vara med. Alla typer av foton från förr eller senare tid kan delta. Jag antar att det innebär att en hel del skickliga fotografer från den gamla goda tiden, vilka kan tänkas har mängder av välkomponerade bilder liggande i lådor och pärmar, kommer att visa väl valda delar av sina fotoskatter. Det kommer att bli hård konkurrens med andra ord.

Även vi, som inte har världens mest fenomenala digitala kameror, kan naturligtvis delta. Jag tänkte pröva med mina första hyfsade foton. Som jag förstått det är det inte den fototekniska kvalitén som är helt avgörande utan mera då hur man komponerat bilden för att göra den extra intressant, än att enbart knivskapt visa det kameran riktats mot. De 12 fotona nedan är mitt bidrag.














Ni känner nog igen en del av bilderna.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Underbara foton, BeBest! Nog lär du ha goda chanser i tävlingen med ditt varierade urval. Min absoluta favorit blir fotot På väg, en typ av foto som varken du eller jag visar/fotar så ofta. Men alla foton är både välkomponerade och vackra. Aspvedbocken är en riktig snygging!

BeBest sa...

Tack Du! :)

Fotot ”På väg” är definitivt annorlunda. Jag hade det med i ett inlägg i september 2010

http://bebestblogg.blogspot.se/2010/09/i-bradska-mot-malet.html

Aspvedbocken händer det att jag ser på hösten. Så skedde senast i år men då kom jag inte åt att ta några bilder på den.

Skicka en kommentar