Gryning

Gryning

måndag 28 oktober 2013

I praktiken


Gick en kort sväng på några timmar under eftermiddan igår. Ville se om jag gissat rätt beträffande inställningarna hos min kamera. Jag knäppte allt jag såg för att få en uppfattning om vilka möjligheter som nu bjöds och vad som därmed förändrats till det bättre. För att inte krångla till begreppen använde jag en och samma inställning hela tiden men växlade mellan programmet Scenery och programmet A som låter bländarens inställning styra hur övriga inställningar ska vara.

 Det blev många bilder som endast avsåg att vara för stundens bruk och därför nu har tagits bort men dessa tre foton fick möjlighet att bli kvar ett tag, som jämförelse objekt.




Genom att ändra en inställning från Naturligt till Standard kom jag nog något på spåren men är inte där än. Nästa blir att öka kontraster, skärpa och färgmättnad ett steg.

4 kommentarer:

imsys sa...

Det ser väldigt bra ut!

baraenbildavmig sa...

Det är mycket med det där. Jag tänker att blombilden och ladan ser bra ut medan den gamla eken är lite utfrätt.

BeBest sa...

Tack Imsy!

Bra men kan bli bättre. Det behövdes en del bildredigering för att kunna få den någorlunda presentabla.

BeBest sa...

Så är det! Idag har jag variut en stund igen. Bildernas kvalitet är ännu okänd men jag hoppas att de ändringar jag gjort i grundinställningarna ska ge fler godkända foton den här gången.

Skicka en kommentar