Gryning

Gryning

tisdag 8 oktober 2013

Kvällssol


Tiden i tvättstugan hade gått ut. De kläder som ännu inte hunnit bli torra var upphängda på lämpliga platser i lägenheten. Molnen började mot kvällen lämna luckor för solskenet och jag var inte trött. Orken räckte gott och väl för en kortare promenad runt Krämbol. Vid Luvsjön stannade jag till för att fånga det sista av dagsljuset.

Därefter gick jag som hastigast förbi några av mina svampställen. Man vet ju aldrig om det kan ha kommit upp någon kantarell. Kärret var helt torrt och av kantareller syntes ingenting.

4 kommentarer:

ullisss sa...

Ha det nu så bra Börje,medans jag är och gör England osäkert..hehe..

Ska fortsätta kika in här när tiden finns,även om jag är usel på att kommentera.
Jag försökte faktiskt att kommentera när jag var i London,men min kommentar ville inte gå fram.. Det stod något om "problem med certifikatet" Hm...

Varma kramar i massor från Ullis!

baraenbildavmig sa...

Makalöst vackert! Det var en väl fångad oplanerad kvällslig höstvy!

BeBest sa...

Om det är Google som på något vis kräver certifikat vet jag inte. Jag har inte såna krav.

Jag hoppas verkligen att du ska få en fin tid i England!

Jag kramar mer än gärna tillbaka! :-)

BeBest sa...

Tack Du!

Det var närapå i sista minuten som jag fick den här bilden. Dels behövde jag vänta in en lucka i molnen för att solskenet skulle lysa upp miljön, dels var solen på väg ner. Någon minut senare nådde solstrålarna endast trädens toppar.

Skicka en kommentar