Gryning

Gryning

tisdag 1 oktober 2013

Oktober


Nu i månadsskiftet mellan september och oktober är hösten som vackrast i mina trakter. Lövträden skiftar i nya färger samtidigt som de så smått har börjat fälla sina löv. Om en månad är den prakten praktiskt taget helt över.

Min väggalmanacka visar denna bild för oktober.

Oktober hoppas jag ska bli en bra månad. För min del innebär det att bytet från mobilt till fast bredband blir genomfört och tandläkaren blivit klar med upprustningen av mina tänder. Det är så gott som något att se fram mot.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det går fort nu. Mycket är ännu väldigt grönt men vissa träd och buskar byter färg på sina kläder. Fin oktoberbild!

BeBest sa...

Jag är mera nöjd med bilden för oktober än den för september.

Ja nu börjar det märkas att dagarna krymper. Är det innehållet som lägger ut eller tvättas dagarna i för hett vatten? Jag gör vad jag kan för rymmas i trängre kostym men det är svårt att hinna med! :-)

Skicka en kommentar