Gryning

Gryning

tisdag 26 november 2013

En smula huslig också


Man ska inte överdriva det där med att vara huslig och pysslig med ditt och datt. Det blir lätt förspilld tid eftersom allt snart har återgått till ordningen igen. Det kan dock vara klokt att stundom se över sitt hus och uträtta ting av mera bestående värde. Igår ringde jag ett samtal och vips hade jag sparat ett antal hundralappar som jag kan använda vettigare.

Jag sådde även hela trenne hibiskusfrön. Ja tänk så man kan ta i! Det tar på krafterna! Det är Amy Lynn och den ljusröda hibiskusen som är föräldrar.


Idag ska jag endast utföra ovettiga saker. Det är jag bra på.


6 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Som vanligt väldigt vackra hibiskusbilder. Du har snart så att du kan öppna plantskola!

Ja, tänk att man kan spara pengar genom att tala i telefon en stund. Det är ju det alla telefonförsäljare påstår i alla fall, senast igår. De har ett speciellt sätt att lägga fram saker och ting på så att man inte riktigt förstår vem som säljer vad. "Vi sänker priset på ditt fasta abonnemang med X kronor." ???? Är det Telia som har blivit givmild? Efter en stund fattar man att det är ytterligare en bondfångare i farten. Suck.

Tant Otto sa...

Fina hibiskusar!

BeBest sa...

Min vana trogen svarar jag inte precis ögonblickligen då mobilen börjar låta. Jag kollar först numret och känner jag inte igen det blir det även en sökning på webben för att se ifall det är en försäljare på gång. Om så är fallet, blockeras numret och så får det bli för all framtid. Försäljare ska hållas kort! Har man ett erbjudande värt något, går det fortfarande att skicka brev.

Jag har ju gått från mobilt 3G-bredband till fast bredband och behöver inte ha det mobila längre. Jag väntade med att säga upp det tills jag sett att det fasta fungerade och det tycks det göra, så då sade jag upp det mobila.
Det skulle ske på momangen enligt mannen jag pratade med. Eftersom jag fortfarande var kund hos Tele2 skulle han utan vidare stänga ner 3G-modemet och avsluta abonnemanget.

Det är många frön sådda denna höst men grobarheten är låg. Kanske har jag fått ett dussin plantor och vad det blir av dem har jag ingen aning än. Av erfarenhet från tidigare år vet jag att alla plantorna inte kommer att nå vuxen ålder om de ens överlever vintern. Än finns det dock ett flertal fröhus som kan innehålla frön kvar på hibiskusarna.

baraenbildavmig sa...

Snart kan man nixa sin mobil också. Jag skaffar ny mobil och förväntar mig inga mer försäljare till den.

BeBest sa...

Jag har gjort det men det verkar inte hjälpa.

BeBest sa...

Hibiskusarna hälsar och tackar. :-)
Just nu är de dock inte i form att visas.

Skicka en kommentar