Gryning

Gryning

torsdag 7 november 2013

Nu har det hänt igen


Jag tänkte bara så här opåtalat meddela att den ljusröda hibiskusen har fått pollen från den gula Athenacus.

Detta hände efter att blomman fotograferats. Jag tycker den kombinationen verkar intressant men är inte säker på att det blir något eftersom det är rätt kallt och mörkt i fönstren den här tiden på året. Går det så går det!

Jag skaffade även ett stabilt stativ igår. Snabbplattan greppar och håller kameran som den ska på dettta. Det gamla stativet har en halare snabbplatta och orkar därför endast hålla den lilla kompaktkameran stabilt i porträttläge. För mig är det viktigt att stativet klarar att hålla även den något tyngre nya kameran i porträttläget. Det är ju den positionen jag oftast använder då jag går i skogen. Landskapsläget kapar träden och jag gillar inte att ha stympade träd på bild.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert foto. Tittar in för att säga STORT GRATTIS på Din FÖDELSEDAG!
/ Monika

BeBest sa...

Tack Monika! :-)
Jg kan säga att denna dag varit bra så här långt och att jag har en del att bena ut och rensa upp kvar. :-)

baraenbildavmig sa...

Aha, grattis lite i efterskott, BeBest! Hoppas att din dag var bra! Jag förstår att stativet var en födelsedagspresent till dig själv.

baraenbildavmig sa...

Glömde: vacker bild på blomman!

Manar sa...

Lite svårt att få tag på dig igår så jag får gratta här istället.
GRATTIS PÅ FÖRELSEDAGEN (igår), från alla oss tre.
//Björn, Diana och Kenneth.

BeBest sa...

Tack, tack! :-)
Jag hade en mycket skön dag men känner mig en aning stel i ryggen så här efteråt. Förmodligen har jag uppfunnit ett antal nya muskler. Man kanske skulle ta patent på dem och metoden att framställa dem. :-)

BeBest sa...

Blomman rodnar åt berömmet! :-)

BeBest sa...

Tackar tackar! :-)
Jo jag var inte hemma. Brorsan försökte ringa men eftersom han sällan gör så kände jag inte igen hans mobilnummer och svarade inte.
Ha det gott allihop! KRAM!

Skicka en kommentar