Gryning

Gryning

torsdag 5 december 2013

En tidlös hjälper tiden fram


Tiden och jag går våra vägar. Ibland går tiden för fort, ibland är det jag som får vänta. Under några dagar har jag varit helt obunden av tiden men igår såg jag till att den fick ork att hålla jämna steg med mig. Jag är väl därmed åter i tiden och har all framtid framför mig.

Jag passade även på att undersöka stadens utbud av bra vandringsskor. Mitt enda krav var att de skulle passa mina fötter. Jag har låga fotvalv, breda fötter och hög vrist. Den kombinationen är tydligen knepig att matcha för dem som vågar sätta sitt märke på skon. 

Det är märkligt men dess bättre renommé tillverkaren hade och dess högre pris på skon, dess sämre passade den. Vissa märken fanns inte en möjlighet att få på mig alls. De såg helt rätt ut men de var inte vad de syntes vara. Detta upplever jag aldrig eller mycket sällan med okända tillverkare och billiga skor. De billiga passar ofta genast men har en begränsad hållbarhet. Det får man väl stå ut med.

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det är svårt med skor. Jag skiner i vad de heter bara de sitter skönt på foten. Jag tenderar att hitta dyra skor men nöter på dem i en herrans massa år och sen blir det svårt att skiljas från dem.

BeBest sa...

Jag hade lite funderingar på att göra en fuling: Prova skorna i affären och köpa dem från en billigare webbutik men jag hittade inget som passade varken hos skohandlarna eller sportaffärerna.

baraenbildavmig sa...

Det lät annars väldigt smart. Jag förstår inte hur man ska kunna handla skor på nätet utan att prova.

BeBest sa...

Man kan nog vara så smart tills man står där bland alla nedlagda och tomma butiker på affärsgatan och endast har på webben att vända sig till.

Skicka en kommentar