Gryning

Gryning

söndag 15 december 2013

Gråväder och Janssons frestelse


Igår hade vi inget uppmuntrande väder i mina trakter. Det var helt enkelt ohjälpligt grått. Går man denna gata rakt fram kommer man vid dess slut att kunna lämna bebyggelsen ryggen. Så gjorde jag.

Sen gick jag längs grusvägar och skogsstigar med hopp om att hitta något intressant men det hoppet tynade sakta bort. Efter en timmes promenad stod jag vid Krämbolstugan och såg ut över Viren. 

Precis så lite munterhet bjöd dagen på. På väg hem fick jag ett infall som handlade om Janssons frestelse. Eftersom jag ändå skulle till affären köpte jag vad som behövdes och sen gjorde jag min Jansson. Den blev god och jag har mer kvar.

6 kommentarer:

Libra sa...

Jag älskar Janssons frestelse! =)

BeBest sa...

Janssons frestelse kan rädda även en regnig dag ... hoppas jag. ;)

baraenbildavmig sa...

Jag älskar den nedre bildens vemodsframkallande färgskala och minimalistiska motiv.

BeBest sa...

Vemod är det! Mood indigo! :

Märit i Mariehem sa...

Min man och jag delar smak i det mesta, men vid Janssons frestelse går en obegriplig skiljelinje. Han gillar inte Janssons frestelse!?!?
Hur kan han ha fått en så outvecklad smak? ;-)
Önskar dig en fin dag på tredje advent!

BeBest sa...

Tack Märit!
Det där lät allvarligt! Då jag var barn ville inte jag ha Janssons frestelse men nu är jag mycket förtjust i den rätten. Kanske är det så att din man har barnasinnet i behåll.
:-)

Skicka en kommentar