Gryning

Gryning

tisdag 17 december 2013

Världen är konstig


För 4 dagar sedan skrev jag ett inlägg som avslutades med en supertråkig bild med en kraftledning på. Kan någon förklara hur det kommer sig att just detta foto sen dess har fått fler än 100 besök per dag? Örnen, dovhjortarna och stenansiktet i samma inlägg har inte kommit till 100 än. Ska jag av detta dra slutsatsen att vill jag locka besökare till mina foton ska jag i fortsättningen enbart fotografera kraftledningar? Tack, jag avstår hellre!

För övrigt har jag låtit vardagen ha sin gång. Det är inte mycket man hinner få gjort ute medan det är ljust nu. Jag hoppas dock få till något nytt foto idag. Står ni tills dess ut med ett gammalt från förra veckan då solen fortfarande vågade titta till oss?

Sköt om er! 

14 kommentarer:

Libra sa...

Ja vem kan vara så intresserad av kraftledningar? Haha Roligt är det iallafall.
Bilden från förra veckan är fin, fast den inte innehåller några kraftledningar. =)

imsys sa...

Där ser man: Det man minst anar lockar besökare! Själv är jag impad av de andra bilderna i inlägget. Kul att du lyckats så bra med djuren, särskilt då havsörnen, förstås!

BeBest sa...

Det intressanta är att det är inte via bloggen dessa besökare kommit utan de har sökt på ”Electric-power line” och hittat bilden. Möjligen är det folk som sökt efter ett popband med liknande namn men ibland undrar jag om det kan vara så att diverse staters spioncentraler har särskilda sökmotorer som letar fram sånt so rent teoretiskt skulle kunna vara ett strategiskt mål att slå till mot. Världen är inte konstig bara för ro skull!

BeBest sa...

Havsörnen hade jag på mycket nära håll men kameran hittade inte fokus förrän fågeln var på väg bort helt.
Hjortarna hade jag tur med. Det fanns ett hus och en soptunna att ta stöd mot. Örnen var däremot på fri hand helt och hållet.

Anonym sa...

Hallå där!
Äntligen har jag hittat Din blogg igen. Den försvinner för mig gång på gång.
Det där med bilden på kraftledningen kanske kan vara så att kraftledningar blir allt mer sällsynta, därför är bilder på desamma alltmer populära?
Hur som helst så tycker jag att alla Dina bilder är väldigt fina. Dina hibiskusar rä fantastiskt vackra.

Hoppas allt är bra med Dig.

/Morsan

BeBest sa...

Tack Morsan och välkommen! :-)

Vi har gott om kraftledningar här och de stör mig ibland. Vyerna blir inte fina nog åt mig om jag måste ha alla hängande trådar, vajrar och kablar med på bilden men ibland så är även en lysande ledning värd en mässa!

Anonym sa...

Här har du en till som inte gillar kraftledningar! Tycker att de är otäcka på något sätt, var riktigt rädd för dem som barn. Men fotot var snyggt ändå! Kraftledningen såg inte "så otäck ut som de brukar". / Monika

BeBest sa...

Det är väl mest ur fotosynpunkt jag inte gilla dem. Varje båge ligger som ett kirurgsnitt mot bakgrunden av träd och det är svårt att få bort dem på ett snyggt sätt med de verktyg jag förfogar över.

När jag var barn var kombinationen åskväder och kraftledningar man måste passera under lite ruskig.

baraenbildavmig sa...

Ditt foto får mig att längta ut till landet. Jag vill ha lite vitare värld nu.

BeBest sa...

Jag med. Jag var ut en sväng idag och större delen av tiden var det bara grått.

Märit i Mariehem sa...

Dagens bild ger mig en sådan där riktigt må-bra-känsla.
Just den typen av miljö, som är så härlig att uppleva.
Tycker också att ditt foto speglar din konstnärliga kvalitet. Fint!

BeBest sa...

Tack Märit! :-)
Nu måste jag dock erkänna att det inte är jag som skapat motivet. Det fanns här innan jag flyttade hit! Jag har endast dokumenterat det och det har jag nog gjort varje årstid nu. :-D

Märit i Mariehem sa...

Haha, det förstår jag allt, men valet av motiv och tidpunkt har du ändå gjort!

BeBest sa...

Det är nog mera en slump att jag jag gick där just då än ett medvetet val för att hitta rätt ställe och tidpunkt.
Än vet jag inte vart jag tar vägen idag och inte heller om jag hittar något jag vill visa andra. Så var det då också. min ”konstnärlighet” beror mer på tillfälligheternas spel än medveten kreativitet med avsikt att skapa något. Jag försöker bara dela med mig vad jag råkar få se. Du eller alla andra skulle se samma saker om ni gick där och kanske såg ni då något som jag missat.

Skicka en kommentar