Gryning

Gryning

måndag 20 januari 2014

Mera sol


Det hjälps inte men jag är väldigt less på moln just nu. Om det uppstått någon glugg i depressionsfilten där ovan har det skett om nätterna. 

Vi som bor här slipper på grund av det täta molntaket den stränga vinterkyla som drabbat övre Norrland och Nordkalotten men jag behöver se mera sol än jag gjort de senaste månaderna. För mig skulle det inte göra något alls om det då och då rasade in 10 minusgrader bara det följde med mycket sol samtidigt. Sen kan jag nog ta ett par dagar med moln igen innan det blir dags för nästa ljusinsläpp.

Mera sol!

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Jag håller med, mycket moln har det varit. Gårdagens tur till Sthm visade ett vackert landskap som skulle ha blivit bra på foto men dagen idag har varit totalt grå.

BeBest sa...

Det är lite märkligt men det sägs ju att det inte hjälper att klaga heller. Vad händer då en timme efter att detta klagofyllda inlägg publicerades? Jo, solen hittade fram och fann gott om gluggar bland molnen ända fram till eftermiddan! Detta tog jag vara på!

Skicka en kommentar