Gryning

Gryning

söndag 12 januari 2014

Nu planeras det


Det snöade igår. Jag var inte ut då men idag ska det bli en stillsam promenad för att sondera terrängen så fort det blir ljust. Troligen blir det molnigt men det innebär förhoppningsvis att skuggorna inte blir så skarpa. Det är nya kamerainställningar som ska testas. Ju mer jag vet om kamerans möjligheter dess bättre den dag då kunskapen kan komma att behövas!

Jag vill gärna få med mig vyer med orörd snö och kanske enstaka djurspår och gärna något djur också. Vackra fåglar på snöig  mark eller snöiga grenar tackar jag heller inte nej till. Önska sig tjusiga motiv går ju lätt men vad som går att få är mera osäkert. 

Årets första bleka blomma hos Amy Lynn ser ut så här.

Original bilden är inte fullt så röd i blomman utan här är det Picasaweb och Blogger som i samförstånd förändrar färgerna. 

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Mycket vacker är hon, Amy Lynn. Hoppas att din snöpromenad blev givande och trevlig. Jag måste skaffa bättre kläder innan jag begår snön.

BeBest sa...

Amy Lynn vill nog ha mera sol än vad hon beståtts med den senaste månaden för att få till sina bästa färger.
Promenaden gick bland annat förbi den gamla stugan i backen nedanför äppelträden. Det fanns snö i träden men inte samma mängder som första gången jag fotograferade den. Solen höll sig undan ända till jag kommit hem igen. Så det var alltså sånt som inte riktigt blev vad jag önskat men å andra sidan fick jag ju andra foton och några av dem går nog att visa.

Skicka en kommentar