Gryning

Gryning

onsdag 15 januari 2014

Om inspirationen tryter


Då inspirationen tryter, måste nog transpirationen ta vid, i varje fall om något ska bli gjort men man måste väl trots allt ha en aning om vad man vill få gjort, annars kan det gå så illa att man önskar att det man nu under stor möda och mycket besvär fått gjort, vore ogjort. Jag antar att ni noterat att jag nu stulit några rader ur Galenskaparna underbara revynummer Ineffektiv men just nu verkar denna sketch mycket precist kunna beskriva min arbetsinsats. Jag är i denna stund inte bara ineffektiv utan även indolent, ja slö, slapp och likgiltig alltså, och det i en omfattning som endast överträffas av de hang-arounds som herrarna Bildt, Borg och Reinfeldt samlat på sig i det de kallar sin regering! Nåja, de gör i alla fall som deras hussar säger. Jag har ingen husse och följaktligen är det heller ingen som administrerar vad jag ska transpirera över om inspirationen tryter.




2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det är ett roligt nummer! Och du är i gott sällskap, slö slapp och likgiltig passar bra även på mig. Herrarna Reinfeldt & co ser i alla fall till att förse sig när andra jobbar.

BeBest sa...

Politiker och reklammakare brukar vara duktiga på att försköna fula sanningar. Vi blir tvungna att göra likadant tror jag. Det vi gör är ingenting annat än en väl dimensionerad kraftsamling inför en krävande framtids kommande behov. Så är det!

Skicka en kommentar