Gryning

Gryning

tisdag 28 januari 2014

Snöröjarna har skördetid


Idag har jag varken något nytt att visa eller vettigt att säga. Det snöar ute och gjorde så även igår. Kanske upphör snöfallet under eftermiddan men väder är inte lita på och väderprognoser är möjligen mer pålitliga än politiker man jag vågar inte sätta mitt tomma huvud i pant på det.

Jag har som sagt inget nytt att visa men just detta soliga foto av björktrasten även kallad snöskata tänkte jag kanske kan komma till pass en molnig och grå dag med snöyra utan för fönstret.

Sköt om er!

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det är ett förunderligt vackert ljus i bilden av trasten. Vi beställer lite av den varan. De två senaste dagarna har varit griniga, blåsiga, nästan kallast i vinter trots bara få minusgrader.

BeBest sa...

Ljuset under den gyllene timmen kan göra underverk med alldagliga motiv!

Det verkar som snöyran har upphört här. Nästan så man kan inbilla sig att det håller på att ljusna på himlen men det fordras nog ett stort mått av självsuggestion för att lyckas med det.

Skicka en kommentar