Gryning

Gryning

onsdag 26 februari 2014

Baddags?


Solen sken och vindarna var inte så kalla. Jag hoppades på en grann kvällshimmel och den ämnade jag fånga från toppen av Gatstuberget. Det fanns gott om tid till solnedgången. Jag strosade runt i längs vägarna mot Djulö Gärde och det beryktade berget där gatstutrollen höll Josua Pinnauer fången en jul för mer än 500 år sedan. 

En stund stod jag på badbryggan vid Backa Hage och tittade på en grupp knipor mer än hundra meter bort. Det tycktes vara enbart hanar. Fotona av dem blev inget att visa men vatten är ju alltid vatten i alla fall.


Ungefär en timme innan solnedgången började molnen tjockna till. Strax innan jag nått toppen av berget var himlen täckt, grå och stängd. Av de önskade granna färgerna över landskapet blev inget.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Vackert vatten! Lite kyligt att bada i kanske?

BeBest sa...

Inget vatten man kliver ut i frivilligt ännu men till sommaren kommer det i ett annat läge. Jag tänker väl inte bada ute då heller men andra gör det.

Skicka en kommentar