Gryning

Gryning

torsdag 27 februari 2014

Bluffar Netto?


Det har öppnats en ny livsmedelsbutik här i min närhet. det är Netto som slagit upp portarna. Jag var där och brände ett par hundringar på mat till mig och katten. 

Då jag gick ut fick jag med mig ett otympligt svart paraply med en stor Netto-stämpel på tyget samt två rabattkuponger som skulle gälla för 50:- vardera. Problemet är väl bara att kupongerna hade ett ”bäst-före-datum”. Den ena gällde 3 - 9 februari och den andra 10-16 februari. Idag är det 27:e februari. Bluff och båg från Netto! Sånt gillas inte! 

Byblaskan var där och intervjuade folk. Jag blev även utfrågad. Kanske skulle jag gå tillbaka och visa upp kupongerna för Katrineholmskuriren. Att ge Netto den reklamen skulle nog såväl Ica Supermarket, ”Spesse” i folkmun, som Lidl gilla. De är de lokala butikerna häromkring, som kommer att känna av konkurrensen mest.

Paraplyet då, var det bra? Vet inte, jag lämnade det kvar i kundvagnen. Någon annan kanske behöver det bättre. Jag har redan flera behändiga paraplyer i mera fickvänliga storlekar samt att jag äger alldeles utmärkta regnkläder om det skulle krävas bättre skydd mot vädret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra at du håller ögonen öppna även för detta och inte bara naturen/ Håkan

BeBest sa...

Killen som stod vid kassorna och delade ut kupongerna sa inget om feltryck så jag vet inte vad jag ska tro. Gäller det som står skrivet på dem så är kupongerna faktiskt värdelösa redan innan de delades ut. Sånt inger inte förtroende.

Skicka en kommentar