Gryning

Gryning

torsdag 20 februari 2014

Mossigt


Igår tänkte jag ta er med på en skogspromenad idag. Nu har det snöat här under natten och den mossiga och risiga skogen har fått ett vintrigare och vackrare uttryck. Jag visar därför endast några av alla fotona från den gamla vägen och dess omgivning och återkommer med mera aktuella bilder en annan dag.

Detta är en gammal landsväg som inte längre används att köra på. Många rider där och förutom att de då slipper störas av trafik så har de en lugn miljö med mossig mark omkring sig.


Ryttarna delar skogen med dovhjortar.



Det snöar fortfarande lite grann men jag behöver väl gå till affären och ingen vet vilka vägar jag då vinglar iväg på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skog med fin grön mossa samt hjortar som tittar på dig, så fint. Likaså förra inlägget med sjön och fåglarna, älskar dina djur och naturbilder! Fint att tänka på Hägersten som en sten dit hägrarna gärna tar sin tillflykt till. Den bilden ska jag behålla i mitt huvud och tänka på när jag om 2 månader flyttar till stadsdelen Hägersten här i Stockholm:). / Monika

BeBest sa...

Vem vet, kanske det fanns en sten där i närheten som hägrarna gärna använde och så gav namn åt platsen.
För mig är det klart att den stenen i Lillsjön kommer att benämnas hägerstenen. Alla som sett fotona med hägrarna kommer att veta vad jag syftar på då.
Skogen som den gamla landsvägen går igenom ligger bra till att kallas hjortskogen. Det är inne i och i skogsbrynen runt eller ute på fälten intill den som jag sett de flesta dovhjortarna.

Skicka en kommentar