Gryning

Gryning

måndag 10 mars 2014

Den sena tidsoptimisten


Fram på eftermiddan kunde man ana att kvällningen inte enbart skulle bli ljum utan även vacker. Jag skyndade ner mot Viren för att om möjligt hinna fånga stunden då solen långt borta åt vingåkershållet skulle sjunka ned bakom skogen. Det var en kamp mot tiden och jag förlorade. Solen hade inte tid att vänta på tidsoptimister. En älskande människa hade gjort det men solen älskar alla och den kan då inte göra skillnad. Någonstans på andra sidan jordklotet väntade någon på gryningen och det var den solen var på väg med. Jag fick nöja mig med de färger solen lämnade efter sig.

Det kommer väl fler solnedgångar. Jag får se till att det blir jag som väntar på dem för de väntar inte.

8 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Bilden blev nog så vacker med färgerna som solen lämnat efter sig. Vassen ser ut som vattrat tyg. Själv befann jag mig på en buss på hemväg från mors boende när det var dags för solnedgång. Det var disigt, oerhört vackra vyer och hänförande solnedgång - och där satt jag instängd bakom en smutsig ruta. Ett gäng med invandrade killar kommenterade: "Se på det svenska landskapet!"

BeBest sa...

Sverige är vacker när det bjuder till och det är ett gratis skådespel dessutom. Bara att ta emot och njuta!

Anonym sa...

Klick, klick, såja nu hämtade jag hem även denna bild! Mycket skön! / Monika

BeBest sa...

Jag har en hel drös med solnedgångar på gång. Några kommer upp i morgon.
Skickar över en kopia på originalet.

whitelady7 sa...

Se det som en hälsning från mig :-) Hoppas du mår bra och har det gott!

BeBest sa...

Men se där, långväga främmande! Välkommen whitelady7!

Jag tycker jag har det bra och jag mår utmärkt. Jag har slarvat med viktnedgången under vintern men nu ska jag försöka ta tag i det igen. Jag ska gå ner mig så är det!
:-)

Anonym sa...

Tack! Men jag behåller den med röda himlen, när solen redan gått ner, tycker den är så fin och speciell.

BeBest sa...

Var så god! :-)

Skicka en kommentar