Gryning

Gryning

söndag 23 mars 2014

Suga på karamellen


Ska jag slå till idag och stöka över deklarationen eller ska jag gotta mig åt den ett tag till? Det kan ju vara trivsamt att veta att man har det roliga kvar ytterligare några dagar, menar jag. 

Har jag väl gjort de där få klicken som behövs, är de där häftiga sprittande vårkänslorna som kommer som ett brev på posten över. Sen sitter man där totalt slak, sysslolös och allmänt sorglös utan att ha något mysigt att se fram mot. 

Man ska inte ta allt på en gång tycker jag men jag måste ändå bekänna en sak:. Jag har faktiskt redan varit så framfusig att jag såväl öppnat brevet som läst blanketten! Det är lätt att bli för ivrig så all spänning är över innan det knappt hunnit börja. 

Det är långt till nästa vår. Man kan rent av börja längta efter den blå plastpåsen igen. Det är nog bäst att behärska sina lustar en stund till. Jag suger nog en dag till på karamellen så får vi se hur det går sen.

4 kommentarer:

Märit i Mariehem sa...

Skrev en lång och spirituell kommentar, som försvann...undrar så varför det blir så just till din blogg?
Nu blev jag så frustrerad, över att jag glömde att jag skulle ha kopierat, så jag kan inte ens upprepa mig!
Trevlig inlägg i alla fall!

baraenbildavmig sa...

Haha! Jag har inte ens fått godsaken ännu!

BeBest sa...

Jag vet inte vad det är som gör att min blogg då och då vägrar släppa fram kommentarer. Det är irriterande inte minst för mig eftersom jag då går miste om något jag troligen skulle ha uppskattat att få.

BeBest sa...

Du har allt det spännande kvar alltså!
Avundsjuk!

Skicka en kommentar