Gryning

Gryning

tisdag 1 april 2014

April


Igår försökte jag komma på något passande aprilskämt. Inte gick det inte! 

Jag kan däremot berätta att jag blir lurad varje gång, varje dag i veckan, året om. Hur då undrar ni kanske? 

Jo så här är det. Då och då ska jag öppna en förpackning med smörgåspålägg. Skivorna är snyggt och prydligt förpackade i plastfolie, vilken noga svetsats samman för att stänga alla former av inkräktare ute. I något av dessa plastförpackningars hörn brukar det finnas en text där det står ”Öppnas här”. Det är det ställe där plasten svetsats samman extra hårt och omsorgsfullt. I min enfald tror jag självfallet att man just där anvisningen finns, ska kunna öppna förpackningen utan verktyg. Det är omöjligt naturligtvis! Jag går dock på det varje gång. 

Om det funnits något till skalle på mig hade jag för länge sedan insett att det är sax eller kniv som gäller och inga fingrar i maten.

Eftersom det nu blivit en ny månad, har jag med mina fingrars hjälp lyckats vända blad på väggalmanackan och får då se denna bild vilken följaktligen ska representera april.



4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Det är en gyllene bild som jag gärna hade plåtat själv. Så magiskt vacker! En bra inledning på april. Jag kom inte ens ihåg att det var lurardagen idag.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Det var en gyllene stund vid Krämbol den kvällen och jag hade turen att befinna mig på plats.
Det visar sig väl vad tidningarna försöker lura i oss. De brukar komma med många tokigheter 1:a april.

Anonym sa...

Hmm Är du så lättlurad? Det trodde jag inte./ Håkan

BeBest sa...

Jodå, precis så illa är det! :-)

Skicka en kommentar