Gryning

Gryning

lördag 26 april 2014

Inget av värde uträttat


Nu sitter jag här och försöker dra mig till minnes om jag gjorde något av värde igår. Jag kommer inte på något. Det är ju möjligt att det är demensen som satt in en stöt och suddat i närminnet men mera troligt är att verkligheten ser ut så: Jag gjorde inget av värde igår, i varje fall ingen värt att minnas eller berätta om. Så illa är det nog. Risken är stor att jag kan kopiera den här texten och använda den även i morgon för jag har ännu inte gjort upp några planer på att göra något speciellt under dagen. 

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

En ganska vanlig dag för många alltså. Jag gjorde något av värde igår: satt en stund i solen och fikade med mamma. Såg hennes blå ögon och gladdes över det. Förra gången orkade hon inte öppna ögonen. Idag ska jag odla min trädgård.

BeBest sa...

Det var absolut en värdefull dag för er bägge. Trädgårdsarbete är också värdefullt om man tycker om sånt. Jag är tämligen omöjlig att få med på sånt men att så något frö från en krukväxt går bra. Jag sådde faktiskt 8 frön igår men vilket värde ett sånt tilltag ska erhålla är nog skrivet i skyarna.

Skicka en kommentar