Gryning

Gryning

måndag 14 april 2014

Som en gammal solkig bokpärm


Idag hade jag tänkt gör mycket roligt och då börja lustigheterna med att skriva en synnerligen spirituell text om livets alla möjligheter och glädjeämnen. Ja, så man kan få till det medan det inte behövs! 

Det var igår jag trodde detta. Idag är en annan dag och tankeverksamheten verkar inte vilja starta ens med hjälp av kaffe eller solsken. Det finns inget att skriva om, inget att visa, det är bara intetsägande och trist som en gammal solkig bokpärm utan innehåll.



6 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Så är det ibland och då gör inte solsken det hela bättre. Men en väldigt vacker bild av åldrat trä visar du oss idag. Tack för den!

BeBest sa...

Vet du när jag såg den här träbiten för några dagar sedan tänkte jag att den kommer du nog att gilla och så kom den med hem.

Sen dess har jag funderat lite till på vad jag skulle kunna göra med den träbiten. Tänk om man kunde få en fjäril att sätta sig på den! Det vore något!

baraenbildavmig sa...

Det vore verkligen lyckat med en fjäril, men en nyckelpiga går också bra, haha! Annars kan du testa med något mer lättfångat, som en blomma av något slag.

Carina sa...

Jag tänker att om alla dagar är toppen eller "om alla dagar bjuder på sol", så uppskattar man kanske inte solen lika mycket som om det regnar ibland, eller hur???
BS: Äppeltoscan gjorde jag till svärmor och svärfar kom på besök. Svärmor bad om receptet, så den var nog bra :-)
Jag fann receptet i Tareq Taylors kokbok, hittade det även här: http://www.tareq.se/himmelsk-appeltosca
mumsig!
Allt gott till dej!!!

BeBest sa...

Jag har en idé om hur jag ska kunna locka fram något kryp till träbiten. Kanske rent av kan det bli en fjäril. Sötsaker brukar ju fungera, så om jag håller i den går det nog. :-)

BeBest sa...

Lagom är väl bäst men det kommrer emellanåt dagar då min hjärna vägrar vara med. Det är väl något resttillstånd av utmattningsdepressionen som jag får dras med.
Ska kolla upp den där kokboken. Är det inte svårt att få till det kan det bli så att även jag försöker mig på den kakan.

Skicka en kommentar