Gryning

Gryning

tisdag 20 maj 2014

Dagg, dimma och dis har också sin charm


Vaknade tidigt även igår morse. Himlen var helt molntäckt. Jag gjorde mig ingen brådska. Den enda tid jag hade att passa, handlade om att någon gång under förmiddagen gå till Östra Vingåkers hembygdsförenings kansli och skaffa mig deras karta över gammal bebyggelse i socknen. 

Plötsligt kom diset och dimman. Nu blev det bråttom! På med kläderna och skynda ut med kameran! Ingen vet ju hur länge möjligheterna finns kvar. Någon uttänkt plan för vart jag skulle ta vägen fanns inte så det fick bli den traditionella rundan förbi Backa gård och Krämbol.








Lagom till att expeditionen skulle öppna var jag åter hemma. Fikade och gick iväg för att köpa min karta.

4 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Bara hälften av det du kom hem med vore nog för vem som helst annan! Grattis till den fina skörden!

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Det här är endast de minst uttjatade motiven jag lagt upp här. Det fanns rätt många foton på de mera uttjatade också. :-)

Jag hade även tänkt försöka få med ett litet ljudklipp med kornknarren och näktergalen också men jag jag misslyckades med att få till det.

NatureFootstep sa...

mellanskarv?? Nja, en vanlig, hederlig storskarv. :)
Snyggt spindelnät. :) Kanske dags för mig att kliva upp på mornarna snart. Börjar bli för varmt på dagarna.

BeBest sa...

I min värld är de mellanskarvar hela surven och därtill onödigt många! ;-) Det är i praktiken svårt att i fält skilja underarten mellanskarv från huvudarten storskarv. Vill man det måste fågeln fångas in och vinkeln mellan hals och hakpåse mätas.

Skicka en kommentar