Gryning

Gryning

tisdag 10 juni 2014

På stan en stund


Igår skulle jag ha roliga timmen med tandhygienisten. Då passade jag på att klippa håret sommarkort och köpa på mig en förpackning DVD-skivor samt ett kit för att göra ren kameran med.

Förutom att sätta sprätt på pengar fick jag även en stund över mellan frisören och tandvården. Den stunden förlades till Katrineholms stadspark. Staden är stolt över sin park. Den är inte stor men den sköts föredömligt och alla blommor och annat i den uppskattas mycket av stadsborna. Fortfarande blommar alla rhododendronbuskage i många färger. Blommorna har farit illa av regnet i helgen men än finns det mycket färg kvar även om de vita och de röda börjar vara klara med sitt.



Utanför huset, Gröna kulle, vilket ligger intill parken och inrymmer en del av kommunens administration, brukar man varje år plantera vackra och färgrika växter i intressanta och sirliga formationer, inspirerade av tapetbroderier och möster. Igår var man i färd med att sätta ut växterna och det var noga med att varje växt kom på exakt rätt plats. Som sig bör på Gröna kulle använde man gröna fordon.

Idag ska jag ha egen aktivitet och kvalitetstid i tvättstugan.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Vilken färgprakt! Stadsträdgårdar och -parker är värdefulla för stadens invånare. Det är roligt när det görs något extra, som blomplanteringar i sirliga mönster. En period var vår stadsträdgård ett givet inslag för mig när jag kom från far på sjukhuset. Den skänkte mig vila och tröst.

BeBest sa...

Stadsborna här är mycket stolta över sin stadspark och tar gärna med sig besökare dit. Intill finns ett litet matställe och det är väldigt populärt att sitta där en stund nu på sommaren.

Skicka en kommentar