Gryning

Gryning

tisdag 29 juli 2014

Det tar sin tid


Min dator lider värre av värmen än jag. Datorns fläkt fick mycket stryk redan under förra årets hetta och i år tycks den helt och hållet ha lagt ner verksamheten. Jag kan köra datorn högst en dryg timme i sträck men det kräver att den får starta med rumstemperatur i sig. Det krävs många timmar för att den ska svalna så mycket. 

I morse var jag ut på en fotopromenad och det resulterade i nära 300 foton som skulle gås igenom. Man hinner inte så mycket på en timme och sen behöver datorn minst en lika lång paus. Nu har jag äntligen vaskat fram det jag tror duger att visa. De bilderna kommer i morgon.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

I hettan behövs fläkten, helt klart. Det duger ju inte att doppa datorn i kallt vatten, tyvärr.

BeBest sa...

Jag har helt klart för mig att min imac är på väg mot slutet men den får gå så länge det går. Jag tar kontinuerlig back-up så inget ska missas. Redan förra året trodde jag datorn var på väg att ge upp men den är seg på många sätt. Det är tydligt.

Skicka en kommentar