Gryning

Gryning

lördag 26 juli 2014

Pippi direkt


Jag gav mig ut innan soluppgången med viltvattnet vid Östra Vingåker som mål. Solen hann komma upp innan jag var framme och fåglarna hade mycket att stå i inte minst för att hitta föda.

Här är det en skogssnäppa som genomsöker strandkanten.

En gräsand presenterade sin andra kull för året.

Vassen är sävsångarens stamlokus. Den har koll åt alla håll.




På väg hem igen gick jag förbi en buske som jag tror en entita hittat sin frukost i.

Inte långt därifrån spanade en törnskata, en hona, efter byte.

Och värmen håller i sig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett rent nöje att besöka din blogg och titta på alla vackra naturbilder! Jag har 3 stycken så kallade favoritbloggar och din är en av dem, för upplysningens skull bara;). Monika

BeBest sa...

Tack Monika! :-)

Faktum är att jag jag njuter själv då jag är ute i naturen. Jag mår aldrig så bra som medan jag går och ser allt det vackra som omgivningen skänker mig.

Det jag upplever under mina promenader vill jag försöka förmedla till andra och gärna locka alla som kan att själva gå ut och ta del av allt som naturen bjuder på.

Mina bilder är till dem som inte kan gå där jag går eller själva inte kan komma ut i naturen och uppleva det jag får.

baraenbildavmig sa...

Det var en blandad fågelkompott som du bjöd på. Gillar sävsångarens pastellfärgade värld, och skogssnäppans spegling som är klarare än själva bilden av fågeln. Läckert!
Och värmen håller i sig, det var inte många droppar vatten vi fick igår.

BeBest sa...

De stänk som föll här igår var precis så myckaet att asfalten mörkfärgades utanför trädens skydd. Mer blev det inte och än så länge har åskan inte lämnat en droppe nederbörd i mina trakter. Öster om stan stökade den på en stund och där regnade det troligen min vi får lita till kranvattnet.

Sävsångaren har blivit något av en favorit hos mig också. I många år har jag hört den men det är först nu jag fått se fågeln tydligt och även givits möjligheter att fotografera den.

Skicka en kommentar