Gryning

Gryning

lördag 9 augusti 2014

Ett gammalt skröppels gny


Idag har jag inget vackert att visa, inget roligt att berätta om och vet inget om vad jag kommer att företa mig. Hela dagen ligger öppen och helt ograverad men jag vet inte vad jag ska göra med den. 

Det enda jag vet är att jag inte kommer att gå den långa promenad jag igår trodde min fot skulle orka med, om den bara fick vara i stillhet och återhämta sig efter torsdagens vandringar ut till Östra Vingåker och sen bort till Gatstuberget. Gubben håller på att bli ett gammalt gnälligt skröppel!

Kasta bort den tänker jag dock inte. Det blir väl någon råd med vad jag ska fylla den med. I morgon vet jag nog vad jag gjorde idag och kanske har jag då mer att berätta om eller visa, än vad jag idag har att visa eller berätta om det jag gjorde igår för igår var jag enbart allmänt slö och tog en vilodag fysiskt och mentalt. 

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Välkommen in i klubben! Hoppas att din fot blir bättre av vila och att dagen trots allt blir givande.

BeBest sa...

Tack Du! :-)

Vristleden i högerfoten har varit besvärlig mer eller mindre sedan slutet av maj. Går jag sakta och stannar till ofta för att fotografera något verkar det vara som leden klarar sig rätt bra. Det är de monotona transportsträckorna till mer avlägsna mål den inte tål. Då känns det efteråt i flera dagar. Jag blir nog tvungen att skaffa en bra cykel att ha då jag ger av till trevliga fotoställen som ligger milen bort eller mer.

Skicka en kommentar