Gryning

Gryning

måndag 4 augusti 2014

Måndag


Här i stan har den så kallade Katrineholmsveckan dragit igång. Det är en en mängd evenemang, som sker lite varstans i där utrymme finns. Det är ett antal föreningar som vill visa upp sin verksamhet. Det är allt mellan tivoli, fotboll, ridning, hoppborgar, öltält, mattcurling, jogging, bingo med ”Loket” Olsson och skinnknuttar till revy, teater och konsertmusik, som besökarna kan ta del av.

Det är, såvitt jag förstått det, ett uppskattat ståhej. Själv håller jag mig borta från stadens centrum, gator och torg vid dylika tillfällen. Det gör jag helst annars också men ibland måste man ju dit. Katrineholmsveckan är inte ett sånt tillfälle. Det finns dock en begivenhet, vilken ska ske i de områden jag ibland traskar runt i, så är vädret passande kanske jag går dit då. Likt Orsa kompani lovar jag dock ingenting bestämt.

Idag ska jag ägna mig åt mera vardagliga ting i den fridfulla svala tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar