Gryning

Gryning

onsdag 27 augusti 2014

Morgonpromenad


Idag gick promenaden runt Duveholmssjön. Jag var sent ute och det kryllade inte precis av vilt ute på fälten. En tranfamilj var allt jag såg i den vägen. Istället fick uppmärksamheten ägnas åt att hitta vyer med gryning i. Så här tedde sig den tidiga morgonen över Nävertorp.

Det gamla trötta huset vid Duveholm ville nog helst lägga sig en stund.

Vid Djulö kvarn var vattnet redan på alerten och tindrade med blå, glittriga färger.

Färgerna i Carl Ugglas park verkade mer bleksiktiga.

Helst hade de nog velat gömma sig i skuggorna.

Ja. det var ungefär vad jag fann värt att visa från denna morgon.

2 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

En stilla morgonpromenad med gula gryningsskyar och forsande blå vatten gör gott.

BeBest sa...

Det var inga märkvärdigheter jag fick med mig men jag kände mig rätt belåten ändå. Jag hade gått en runda jag försummat under sommaren och nu sett hur det såg ut där och vad jag kunde förvänta mig av den längre fram.

Skicka en kommentar