Gryning

Gryning

söndag 10 augusti 2014

Sista för säsongen


Igår tog jag en vilodag oh gjorde inget vettigt förutom att koka en god kalops på dovhjort! Det var grejor det! Jag har många matlådor kvar att njuta av.

Idag kan jag njuta av säsongens sista kaktusblomma. Det är en sort som säljaren uppgav ett visst namn på men jag tror det skett en förväxling hos denne, eftersom jag menar att den här blomman mera liknar sorten Frontrunner än påstådda Blueberry.

Idag ska jag också ta det lugnt. Det är nog inte utan att en ökad mängd lättja har smugit sig in hos gubben.

6 kommentarer:

baraenbildavmig sa...

Vacker blomma, snyggt fotad!

BeBest sa...

Tack Du!

Den här kaktusen har haft fler blommor tidigare i sommar men de blev svåra att fotografera eftersom de hängde ut över balkongräcket. Jag fick vackert vänta till den här slog ut.

baraenbildavmig sa...

Ibland får man vara tålmodig. Bilden blev perfekt med ljus och skugga och en silkeslen skärpa.

Anonym sa...

Åh en sån fin blomma och fint foto på den med! Hoppas att allt är bra med dig. / Monika

BeBest sa...

Tack igen! :-)
Allt på bilden är inte så som jag skulle vilja ha haft det men jag inte göra något åt det. Jag får vara nöjd med att ha fått det här fotot och ta det som det är.

BeBest sa...

Tack Monika! :-)

Det är inget fel på humöret, energin varierar med vädret och högerfoten vill ta det lugnt.

Skicka en kommentar